گلکسی رینگ چیست؟ رونمایی از حلقه هوشمند 400 دلاری سامسونگ!

یکی از بزرگترین تولیدات جدید سامسونگ در سال جاری، Galaxy Ring است. گلکسی رینگ نه تنها یک محصول کاملاً جدید برای این شرکت است، بلکه سامسونگ را به اولین برند گوشی هوشمند تبدیل می‌کند که وارد بازار حلقه‌های هوشمند شده است، بازاری که تاکنون تحت سلطه شرکت‌های کوچک‌تری مانند Oura بوده است.

حلقه هوشمند گلکسی رینگ یک محصول فوق العاده جمع و جور است که روی انگشت شما قرار می گیرد. زمانی که از آن استفاده می کنید، معیارهای سلامتی شما مانند ضربان قلب و خواب را ردیابی می کند. همچنین از الگوریتم های هوش مصنوعی برای ارائه مواردی مانند میزان انرژی و نمره خواب برای بهبود شرایط شما در این دو بخش، استفاده می کند.

برای استفاده از گلکسی رینگ لزومی ندارد حتما گوشی هوشمند Samsung Galaxy داشته باشید، زیرا این محصول با هر تلفن اندرویدی که امکان نصب برنامه Samsung Health را داشته باشد، کار می کند. اما اگر از آیفون استفاده می کنید لازم است بدانید که حلقه گلکسی با iOS سازگار نیست. بدون شک این بزرگترین ضعف حلقه هوشمند گلکسی رینگ به شمار می رود.

تیزر رسمی گلکسی رینگ

مشخصات حلقه هوشمند گلکسی رینگ

مدلحلقه گلکسی سامسونگ
قیمت399 دلار / 399 پوند
رنگ بندیمشکی، تیتانیوم طلایی، تیتانیوم نقره ای
جنستیتانیوم
وزن2.3 گرم (سایز 5) 3.0 گرم (سایز 13)
عمر باتریتقریبا تا 7 روز
قابلیت اتصالبلوتوث 5.4
سنسورهاPPG، شتاب سنج، دمای پوست
مقاومت در برابر آب10ATM
جی پی اس؟ندارد

قیمت گلکسی رینگ

گلکسی رینگ

Samsung Galaxy Ring از 10 جولای (20 تیر) برای پیش‌سفارش در دسترس است و در 24 ژوئن در دسترس خواهد بود. Galaxy Ring از 399.99 دلار شروع می‌شود که 100 دلار بیشتر از قیمت اولیه ساعت هوشمند سامسونگ یعنی Galaxy Watch 7 است. بر خلاف حلقه Oura، که قیمت آن از 299 دلار تا 549 دلار بر اساس شکل و جنس متفاوت است، حلقه گلکسی یک قیمت دارد.

شرکت سامسونگ برای راحتی کاربران خود، هنگامی که حلقه گلکسی را خریداری می کنند، یک کیت سایز برای آن ها ارسال می کند که به انتخاب اندازه و سایز مناسب حلقه بین 5 تا 13 کمک می کند. درنظر داشته باشید، برای اینکه یک حلقه هوشمند خوب و کارآمد باشد، باید به راحتی قابل استفاده بوده و در دستان شما قرار گیرد.

خوشبختانه، پس از پرداخت هزینه خرید، نیازی به پرداخت هیچ هزینه اضافی برای استفاده از گلکسی رینگ سامسونگ یا هیچ یک از ویژگی های Samsung Health نخواهید داشت. این درحالی است که برای دسترسی به همه ویژگی‌های Oura Ring لازم است مبلغ ۵.۹۹ دلار در ماه حق عضویت نیاز پرداخت کنید.

طراحی

گلکسی رینگ چیست؟ رونمایی از حلقه هوشمند 400 دلاری سامسونگ! در سیب تیپ

اصولا تفاوت چندانی بین حلقه‌های هوشمند و حلقه های معمولی وجود ندارد، بنابراین ممکن است نتوانید در نگاه اول بین حلقه‌های معمولی و حلقه‌ هوشمند تفاوتی قائل شوید. با این حال، گلکسی رینگ سامسونگ تنها با 2.6 میلی متر ضخامت .

7 میلی متر عرض، به عنوان یکی از نازک ترین حلقه های هوشمند دنیا شناخته می شود. این حلقه در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای و طلایی موجود است. در حال حاضر رنگ های طلایی و نقره ای به عنوان محبوب ترین رنگ های گلکسی رینگ در میان کاربران شناخته می شود.

حلقه هوشمند سامسونگ نمای بیرونی مقعری دارد. ظریف است، در مقایسه با حلقه Oura ظاهری متفاوت ارائه می دهد. همچنین باریک‌تر و سبک‌تر از حلقه اورا است. برای تولید آن از تیتانیوم درجه 5 استفاده شده و وزن فوق العاده سبکی (2.3 تا 3.0 گرم) دارد.

گلکسی رینگ چیست؟ رونمایی از حلقه هوشمند 400 دلاری سامسونگ! در سیب تیپ

از طرف دیگر، طراحی داخل آن با هر حلقه هوشمندی که می بینید، یکسان به نظر می رسد. سه حسگر با طراحی خطی که برجستگی هایی را روی بدنه داخلی ایجاد می کنند، وجود دارد که رو به پوست قرار دارند. همچنین در این حلقه ماژول بلوتوث 5.4 قرار دارد که به تلفن هوشمند شما متصل می شود. بلوتوث به شما امکان می دهد آخرین مکانی را که حلقه به تلفن شما متصل شده است را با Find My Ring مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: بررسی گلکسی زد فولد 5

قابلیت های گلکسی رینگ

1- ویژگی های مربوط به بررسی وضعیت سلامت

گلکسی رینگ چیست؟ رونمایی از حلقه هوشمند 400 دلاری سامسونگ! در سیب تیپ

برخلاف ساعت هوشمند، که در آن می‌توانید اطلاعات سلامتی خود را مستقیماً روی مچ دستتان بررسی کنید، حلقه گلکسی به برنامه Samsung Health در تلفن هوشمند شما متکی است. این برنامه که بدون هزینه اضافی ارائه می‌شود، به شما امکان می‌دهد داده‌ها و اطلاعات موجود در حلقه Galaxy خود را در هر زمان بررسی کنید.  

حلقه هوشمند گلکسی رینگ ضربان قلب را کنترل می‌کند، فعالیت شما را از طریق سنسور دمای پوست پیش‌بینی می‌کند و به‌طور خودکار حرکات ورزشی شما را تشخیص می‌دهد. حتی اگر مدتی ساکن بوده اید، هشدار عدم فعالیت را به تلفن شما ارسال می کند. همچنین می‌توانید اعلان‌هایی را برای زمانی که ضربان قلب شما بالاتر یا کمتر از آستانه طبیعی است، تنظیم کنید.  

از طرفی حلقه گلکسی با الگوریتم هوش مصنوعی خواب سامسونگ، میزان خوابیدن شما را بررسی و ردیابی می کند. این الگوریتم با تکیه بر اولویت‌های موجود سامسونگ در ردیابی خواب، از شاخص‌های امتیازی مانند تأخیر خواب، حرکت شبانه و زمان حضور در رختخواب برای تعیین کیفیت استراحت شما استفاده می‌کند. به عبارتی بهتر، تنها یک هفته خوابیدن با حلقه سامسونگ، کیفیت خواب بسیار بالایی را تجربه خواهید کرد.

2- ویژگی Double Pinch

همانند اپل که ویژگی Double Tap را برای اپل واچ ارائه کرده، سامسونگ نیز از قابلیت Double Pinch برای گلکسی رینگ رونمایی کرده است. حلقه گلکسی به لطف شتاب‌سنج داخلی توانسته از این قابلیت پشتیبانی ‌کند. وجود این قابلیت باعث شده تا حلقه هوشمند سامسونگ در مقایسه با رقبا عملکرد بسیار بهتری داشته باشد.

گلکسی رینگ چیست؟ رونمایی از حلقه هوشمند 400 دلاری سامسونگ! در سیب تیپ

اگر گوشی هوشمند سامسونگ دارید، حلقه هوشمند شما به عنوان یک دکمه دوربین از راه دور عمل می کند. برای کنترل شاتر کافی است انگشتی که حلقه روی آن است را با انگشت شست دو بار فشار دهید. همچنینDouble Pinch  می تواند برای به تعویق انداختن آلارم ها نیز استفاده شود.

اگر هنگام خواب از حلقه سامسونگ استفاده کنید، این قابلیت بسیار کاربردی و موثر خواهد بود. گفتنی است در حال حاضر برای استفاده از این ویژگی شما به یک تلفن دارای نرم افزار نسخه One UI 6.1.1 مانند Z Flip 6 یا Z Fold 6 نیاز دارید.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های اندروید سال

عمر باتری و شارژ

گلکسی رینگ چیست؟ رونمایی از حلقه هوشمند 400 دلاری سامسونگ! در سیب تیپ

ظرفیت باتری Samsung Galaxy Ring بسته به اندازه حلقه از 18 تا 23.5 میلی آمپر ساعت است. منطقی است که حلقه‌های بزرگ‌تر می‌توانند با باتری بزرگ‌تری تولید شوند. به عنوان مثال سایزهای 12 و 13 با شارژ کامل تا 7 روز دوام می آورند. اگرچه سامسونگ تخمینی برای همه اندازه‌ها ارائه نمی‌کند، اما پیش بینی می شود که برای تمامی اندازه ها حداقل میزان 6 روز استفاده را پشتیبانی کند.

گفتنی است استفاده همزمان حلقه هوشمند با ساعت گلکسی واچ اولترا، مقداری از بار باتری حلقه از بین می رود. با این حال منصفانه است که انتظار داشته باشیم حلقه هوشمند حدود 5 روز استفاده را بدون نیاز به شارژ را ارائه دهد.

حلقه گلکسی دارای قاب شارژ چند منظوره است. این کیس نه تنها از طریق USB-C یا شارژ بی‌سیم حلقه را تقویت می‌کند، بلکه دارای یک باتری 361 میلی‌آمپر ساعتی است که در صورت عدم اتصال به منبع تغذیه، شارژ را نگه می‌دارد. نشانگر موجود روی کیس به شما می گوید که چقدر شارژ باقی مانده است. طراحی قاب نیز به گونه ای است که به طور کامل بسته می‌شود و در صورت سفر با حلقه هوشمند گلکسی رینگ، به خوبی از آن محافظت می‌کند.

آنباکس حلقه هوشمند گلکسی رینگ

جمع بندی

امکان استفاده رایگان از قابلیت ها و ویژگی های گلکسی رینگ باعث شده تا از این محصول به عنوان یکی از بهترین تولیدات شرکت سامسونگ یاد شود. با استفاده از نرم افزار Samsung Health می توانید به تمامی قابلیت های آن دسترسی داشته باشید. از طرفی کیس زیبا و قابلیت Double Pinch از دیگر مزایایی است که این حلقه را نسبت به رقبای خود برتری قابل توجهی می دهد.

با این حال عدم پشتیبانی از آیفون و متکی بودن به سیستم عامل اندروید، باعث شده تا این ساعت هوشمند برای همه کاربران گزینه مناسبی نباشد. به طور کلی می توان گفت که اگر از کاربران اندروید هستید و به دنبال محصولی برای پیگیری خواب و ردیابی وضعیت سلامتی­تان می گردید، حلقه هوشمند سامسونگ انتخابی جذاب برای شما خواهد بود.

از طرفی اگر کاربر آیفون هستید و نمی خواهید قیمت 399 دلاری برای خرید این محصول پرداخت کنید، خرید حلقه هوشمند گلکسی رینگ به شما توصیه نمی شود. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
نظر شما چیه؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 نظر
  1. آواتار کاکتوس
    کاکتوس می گوید

    عالییی
    بهترین محصولی که تا حالا سامسونگ تولید کرده (به جز گوشی)

  2. آواتار غریبه
    غریبه می گوید

    واقعا هم برای همه مناسب نیست. بهتر بود بنویسی برای هیچکس مناسب نیست.

  3. آواتار گاوی(
    گاوی( می گوید

    خیلی زیبا و با کیفیته و خوش قیمت در شگفت انگیز