داستان واقعی ولنتاین چیست؟

وقتی صحبت از روز ولنتاین می شود، ذهن همه افراد دسته گل های زیبا، بادکنک های قلبی شکل، هزاران کادوی جذاب و عروسک های خرس بزرگ را تصور می کند که مطمئنا برای هرکسی می تواند احساس خوبی داشته باشد. چه آن را دوست داشته باشید و چه از آن متنفر باشید، 14 فوریه (25 بهمن) یعنی روز ولنتاین به زودی فرا خواهد رسید و باید خود را آماده کنید. ولنتاین روز عشق است. بسیاری از مردم با ارسال کارت یا نامه، دادن بهترین هدیه ولنتاین یا گل به شریک زندگی خود این روز را با او جشن می گیرند.

اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که این سنت جشن ولنتاین چگونه شکل گرفت؟ برای آشنایی با منشأ و چگونگی تکامل آن در طول زمان، آلن کاردن، استاد تاریخ در دانشگاه فرزنو پاسیفیک در کالیفرنیا به بررسی ریشه‌های برخی از جشن‌های معروف پرداخت. به عقیده او روز ولنتاین از زمان امپراتوری روم وجود داشته است. بهتر است نگاهی به داستان روز ولنتاین بیندازیم تا بیشتر با این روز آشنا شویم.

تاریخچه روز ولنتاین

درباره تاریخچه ولنتاین افسانه های زیادی وجود دارد. در اینجا به بررسی همه افسانه های مرتبط با ولنتاین می پردازیم. تاریخچه روز ولنتاین به قرن سوم باز می گردد، به عبارتی بهتر 200 تا 300 پس از میلاد مسیح، زمانی که امپراتوری روم بر جهان حکومت می کرد.

در آن زمان قدیسی به نام ولنتاین یا والنتینوس بود که اعمال قهرمانانه ای انجام داده اما توسط رومیان سر بریده شد. طبق اسناد تاریخی مشخص شد که او به دلیل انجام ازدواج غیرقانونی زوج های جوان و تبلیغ مسیحیت قبل از قانونی و رسمی شدن آن، کشته شد. از همین رو گفته می شود که احتمالا نام “روز ولنتاین” از نام این قدیس آمده است.

یکی دیگر از افسانه های روز 14 فوریه برگرفته از تعطیلات رومی است که هر سال در آن روز برای گرامیداشت جونو، الهه ازدواج، جشنی برگزار می شود. این جشن دلایل مختلفی داشت. یکی از آن ها این بود که بهار می آمد و رومی ها می خواستند گیاهان و محصولاتشان رشد کنند و هم به دلیل باروری انسان بود.

افسانه‌ها می‌گویند که برای این جشن یک نقاشی وجود داشت که در آن مردان جوان چهره و نام زن جوانی را که مدنظرشان بود می‌کشیدند تا او را در جشنواره همراهی کنند.

آلن کاردن، استاد تاریخ

داستان کوتاه درباره ولنتاین

زمانی که رومیان قدرت را از دست دادند و مسیحیت بر آن مسلط شد، 14 فوریه که امروزه روز ولنتاین نامیده می شود، جشن گرفته می شد. در قرون وسطی، مردم معتقد بودند این تاریخی است که پرندگان جفت خود را انتخاب می کنند. اما این کمی دور از ذهن بود. در انگلستان معتقد بودند که اگر در روز ولنتاین کسی را ملاقات یا در مورد آن خواب دیدید، او می تواند عشق واقعی شما باشد.

سایر سنت های روز ولنتاین در طول زمان تکامل یافتند. در دهه 1600، در انگلستان و سایر بخش‌های اروپای غربی، رسم ارسال پیام‌های عاشقانه برای معشوق به وجود آمد. در اواخر دهه 1800، رسم جدیدی ایجاد شد که در آن می‌توانستید یک تبریک خنده‌دار ولنتاین را برای کسی که دوستش دارید، بفرستید. برخی از این پیام‌ها توهین‌آمیز و برخی دیگر خنده دار نبودند، بنابراین سیستم پست ارسال آنها را متوقف کرد.

در اواخر دهه 1800، مشاغلی به وجود آمدند که پیام های ولنتاین از پیش نوشته شده را چاپ و می فروختند. در همان زمان، مردم شروع به دادن آب نبات و گل به عزیزان خود کردند یا با شریک زندگی خود به تعطیلات رفتند.

همه این موارد افسانه هایی است که درباره تاریخچه روز ولنتاین وجود دارد. با این حال معتبرترین آن ها، همان مورد اول یعنی افسانه قدیس ولنتاین (سنت ولنتاین) است. بسیاری از مورخان دلیل نامگذاری 14 فوریه به روز ولنتاین را از همین افسانه می دانند. در ادامه به بررسی ابعاد بیشتری در از این ماجرا می پردازیم.

بیشتر بخوانید: کادو ولنتاین برای پسر

سنت ولنتاین چه کسی بود؟

همانطور که گفتیم یکی از موارد تاریخی که درباره ولنتاین وجود دارد، یک کشیش رومی به نام ولنتاین است. داستان های زیادی در مورد سنت ولنتاین وجود دارد و با گذشت زمان این داستان ها به افسانه ای تبدیل شدند که امروزه می شناسیم.

یکی از افسانه ها می گوید که سنت ولنتاین از پذیرش بت پرستی امتناع کرد و توسط امپراتور روم کلودیوس دوم اعدام شد. قبل از اعدام، او توانست به طور معجزه آسایی دختر زندانبان خود را که بعد از آن به همراه خانواده اش به مسیحیت گروید، شفا دهد.

افسانه دیگری می گوید قدیس ولنتاین یک کشیش رومی بود. او برای سربازانی که ازدواج آنها ممنوع بود، مراسم عروسی برگزار می کرد، زیرا فرمان امپراتور روم مبنی بر این بود سربازان متاهل، جنگجویان خوبی نمی شوند. از همین رو مردان جوان نمی توانستند ازدواج کنند.

این ولنتاین قدیس حلقه‌ای با یک کوپید (نماد عشق) به گردن داشت که به سربازان کمک کرد تا او را بشناسند. او در کارت های تبریک، قلب های کاغذی به مسیحیان داد تا عشق آنها به خدا را یادآوری کند.

داستان واقعی ولنتاین چیست؟ در سیب تیپ
ولنتاین، کشیش رومی که توسط امپراتور روم کلودیوس دوم اعدام شد.

با این حال معتبرترین افسانه درباره قدیس ولنتاین به این شرح است: سنت ولنتاین به عنوان یک مسیحی مورد آزار و اذیت قرار گرفت و توسط امپراتور روم کلودیوس دوم شخصا مورد بازجویی قرار گرفت. کلودیوس تحت تأثیر ولنتاین قرار گرفت و با او گفتگو کرد و تلاش کرد تا او را به بت پرستی رومی تبدیل کند تا جانش را نجات دهد. ولنتاین نپذیرفت و در عوض سعی کرد کلودیوس را به مسیحیت تبدیل کند.

سرانجام ولنتاین به خاطر جنایاتش علیه کلودیوس به زندان افتاد. ولنتاین در مدتی که در زندان بود از زندانیان دیگر و همچنین دختر نابینای زندانبانش مراقبت می کرد. ولنتاین در 14 فوریه سال 270 اعدام شد. گزارش شده است که قبل از اعدام، او با شفای جولیا، دختر نابینای زندانبانش، آستریوس، معجزه ای انجام داد.

پس از آن دختر زندانبان و خانواده چهل و شش نفره او (اعضای خانواده و خدمتکاران) به عیسی و مسیحیت ایمان آوردند. آخرین اقدام او قبل از اعدام این بود که برای دختر نابینای زندانبان یک پیام عاشقانه با امضای “از ولنتاین تو” بنویسد.

به دلیل این افسانه، ولنتاین به عنوان قدیس حامی عشق شناخته شد. مسیحیان معتقدند قدیس ولنتاین با دعای خود از خدا می‌خواهد که عاشقان را به یکدیگر متصل کند تا دو نفر یکی شوند و زن و شوهر ارادت خود به خدا را به یاد آورند.

ولنتاین چیست و چه روزی است؟

همانطور که گفتیم ولنتاین یک کشیش رومی بود که در مقابل امپراتور روم کلودیوس دوم ایستاد و او را به مسیحیت فراخواند. اما سرانجام توسط این پادشاه اعدام شد. بیش از 200 سال بعد از این حادثه بود که 14 فوریه روز سنت ولنتاین اعلام شد. در این زمان رم مسیحی شده بود و کلیسای کاتولیک مصمم بود که هرگونه بت پرستی باقی مانده را از بین ببرد. یک آیین بت پرستی در فوریه هر سال برگزار می شد و پاپ این جشنواره را لغو کرد و 14 فوریه را در تقویم مقدسین کاتولیک روز ولنتاین مقدس اعلام کرد. اینگونه بود که برای گرامی داشت سنت ولنتاین، 14 فوریه را به نام او نام گذاری کردند.

معنی ولنتاین به فارسی

معنی ولنتاین به فارسی روز عشق یا عشاق است. در طول سال‌ها (و قرن‌ها)، روز ولنتاین یک جشن مذهبی، یک روز آیینی باستانی و یک تعطیلات عاشقانه بوده است. همه این تغییرات به این دلیل است که معنای روز ولنتاین واقعاً هر چیزی است که شما می خواهید باشد: می توانید با عزیزان خود در این روز جشن برگزار کنید، برای خود شکلات یا گل بخرید، یا عشق و قدردانی خود را نسبت به افراد زندگی تان ابراز کنید، خواه آنها همکار، دوستان یا اعضای خانواده باشند.

کادو ولنتاین چیست؟

داستان واقعی ولنتاین چیست؟ در سیب تیپ
شکلات هایی به شکل قلب به همراه گل رز به عنوان کادو روز ولنتاین شناخته می شود

از هر وسیله ای می توان برای کادو ولنتاین استفاده کرد. ارسال پیام های عاشقانه به گونه ای توسعه یافت که افراد کارت های ویژه ای را برای ابراز محبت به معشوق خود ارسال می کردند. این کارت‌ها دارای خلاقیت‌های زیبایی بودند که توسط فرستنده ساخته و طراحی کاملا زیبایی داشتند تا نشان دهند که چقدر گیرنده نامه را دوست دارند. محتوای کارت ها معمولاً حاوی شعرهای احساسی هستند که زیبایی گیرنده و میزان دوست داشتن آنها را اعلام می کند.

کارت های روز ولنتاین با تصاویر، قلب و گل و با توری و روبان تزئین می شوند. این تصاویر هنوز هم امروزه برای نماد عشق استفاده می شود و در سراسر جهان برای کادو روز ولنتاین شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: کادو ولنتاین برای دختر

ولنتاین برای چه کسانی است؟

روز ولنتاین از دیرباز یکی از جشن‌های پرطرفدار در دنیا بوده است. در نیمه دوم دهه 1800 این جشن یک رویداد بزرگ در کل دنیا بود که تنها با محبوبیت جشن سال نو از آن بیشتر بود. برخی از زوج ها در تمام طول سال منتظر ولنتاین هستند و آن را فرصتی عالی برای نمایش و ابراز عشق خود می دانند. دیگران آن را یک تعطیلی اجباری می‌دانند و می‌خواهند به‌کلی از آن اجتناب کنند و در عوض علاقه‌شان را بر اساس برنامه زمانی خود نشان دهند. به طورکلی مردم می‌توانند انتخاب کنند که چگونه و تا چه حد می‌خواهند این روز را جشن بگیرند.

فکت های خواندنی در مورد روز ولنتاین …

  • یک روز برای آرژانتینی ها کافی نیست. آنها یک هفته وقت می گذارند تا روز ولنتاین را جشن بگیرند و علاوه بر 14 فوریه، هفت روز در ماه جولای را نیز برای “هفته شیرینی” در نظر می گیرند!
  • در دنیا، معلمان بیشترین کارت های روز ولنتاین را دریافت می کنند.
  • تقریباً سه چهارم مردان در روز ولنتاین گل می خرند.
  • حدود 3 درصد از صاحبان حیوانات خانگی برای روز ولنتاین به حیوانات خود هدیه می دهند.
  • زنان بیشتر هدایای ولنتاین را می خرند؛ حتی هدایایی برای خودشان!
  • خارق العاده ترین هدیه روز ولنتاین تاریخ، عمارت تاج محل در هند است. این بنا توسط شاه جهان امپراتور مغول به عنوان یادبود همسرش ساخته شد.
  • هر ساله بیش از یک میلیارد کارت تبریک برای روز ولنتاین در دنیا رد و بدل می شود.
  • سالانه بیش از یک میلیارد دلار شکلات برای روز ولنتاین خریداری می شود!
  • 250 میلیون گل رز فقط برای روز ولنتاین رد و بدل می شود!

اولین جشن روز ولنتاین در 14 فوریه 1400 میلادی در پاریس برگزار شد.

14 حقیقت جالب در روز 14 فوریه که شما را شگفت زده خواهد کرد

  1. ولنتاین در انگلستان سنت های عجیب و غریبی دارد. در دهه 1700، زنان روستایی انگلیسی در شب 13 فوریه پنج برگ درخت را به بالش خود می چسباندند. یکی در مرکز و چهار برگ در گوشه ها تا رویاهای شیرینی در مورد شوهران آینده خود ببینند.
  2. جای تعجب نیست که روز ولنتاین یکی از شلوغ‌ترین روزهای سال برای رستوران‌ها است و بعد از روز مادر در رتبه دوم قرار دارد.
  3. طبق گزارش انجمن ملی شیرینی پزی، حدود 65 درصد از افراد در دنیا معتقدند که بسته بندی آب نبات ها و شکلات های روز ولنتاین باید قرمز و صورتی باشد.
  4. طبق نظرسنجی انجمن ملی خرده‌فروشی، آمریکایی‌ها ۲۳.۹ میلیارد دلار در روز ولنتاین در سال ۲۰۲۲ خرج کردند که دومین سال پرفروش‌ترین سال در تاریخ است. رکورد هزینه در سال 2020 با 27.4 میلیارد دلار هزینه در 14 فوریه ثبت شد.
  5. به گفته انجمن ملی شیرینی پزی، هم مردان و هم زنان ترجیح می دهند در روز ولنتاین به جای گل شکلات دریافت کنند. طبق نظرسنجی صورت گرفته مشخص شد که فروش شکلات 75 درصد یا بیشتر از خرید آب نبات روز ولنتاین را تشکیل می دهد.
  6. گل رز به طور نمادین با روز ولنتاین مرتبط است و این فقط یک کلیشه نیست. گل رز تقریباً نیمی از فروش گل های روز ولنتاین را تشکیل می دهد.
  7. شاید از خود بپرسید که ایده ارسال گل به ذهن چه کسی رسید؟ این سنت توسط پادشاه سوئد چارلز دوم پس از سفر به ایران در اوایل دهه 1700 با ایده ارسال گل به عنوان یک پیام غیرکلامی به اروپا شکل گرفت.
  8. کشورهایی مانند ژاپن، فنلاند و استونی نیز روز ولنتاین را به رسمیت می شناسند اما فعالیت های کمی متفاوت انجام می دهند. آن ها از این تعطیلات به عنوان روز دوستی یا روز دوستان استفاده می‌کنند، جایی که کارت‌ها و هدایا را نه تنها با عاشقان، بلکه با دوستان و اعضای خانواده نیز مبادله می‌کنند.
  9. در فیلیپین، 14 فوریه رایج ترین سالگرد ازدواج است. در طول دهه گذشته، ازدواج های دسته جمعی روز ولنتاین در آنجا به طور فزاینده ای محبوب شده است، جایی که صدها زوج به طور همزمان این روز را به عنوان شروع زندگی خود جشن می گیرند.
  10. غنا احتمالاً جالب ترین سنت را برای 14 فوریه دارد. زیرا از سال 2007، 14 فوریه به عنوان روز ملی شکلات در غنا به منظور ترویج مصرف شکلات معرفی شده است.
  11. هر ساله در روز ولنتاین، شهر ورونا در ایتالیا هزاران نامه خطاب به ژولیت از طرف رومئو و ژولیت دریافت می کند. داوطلبان به هر نامه پاسخ می دهند و جایزه “کارا جولیتا” (“ژولیت عزیز”) را به نویسنده رمانتیک ترین نامه اهدا می کنند.
  12. در روز ولنتاین در سال 1876، الکساندر گراهام بل 29 ساله در آن زمان برای ثبت اختراع تلفن خود با عنوان “بهبود تلگراف” درخواست داد. در همان روز، الیشا گری، مخترع، درخواست ثبت اختراع مشابه را از همان دفتر داد، اما بل در کمتر از یک ماه بعد، مجوز ثبت اختراع را دریافت کرد.
  13. در 14 فوریه 1929، پنی سیلین توسط یک دانشمند جوان به نام سر الکساندر فلمینگ معرفی شد که چند ماه قبل به طور تصادفی محصول جانبی کپک را کشف کرد.
  14. در ژاپن، زنان در روز ولنتاین به همسر، دوستان مرد و همکاران خود شکلات می دهند. مردان در 14 مارس که به عنوان روز سفید شناخته می شود، با اهدای شکلات سفید، لباس زنانه و جواهرات به دوستان و عزیزان زن خود، لطف آن ها را جبران می کنند.
داستان واقعی ولنتاین چیست؟ در سیب تیپ
هرساله روز 14 فوریه به عنوان روز ولنتاین شناخته می شود

ولنتاین از نظر اسلام

سوالی که ممکن است برای عده ای پیش بیاید این است که آیا روز ولنتاین از نظر اسلام مشکلی دارد؟ برای پاسخ به این سوال می توان گفت که دین اسلام هدیه دادن را عملی بسیار پسندیده می داند. از طرفی اگر نگاهی به روایات و احادیث ائمه معصومه ندازیم می‌بینیم که همه آنها هدیه دادن و محبت ورزیدن را عملی پسندیده و شایسته معرفی کردند.

هدیه بدهید تا همدیگر را دوست داشته باشید، همانا هدیه کینه ها را از بین می برد.

امام صادق علیه السلام

با توجه به این موارد مشخص می­شود که هدیه دادن در روز ولنتاین از نظر اسلام هیچ گونه مشکلی ندارد. اما بهتر است شرایط و قواعد آن نیز رعایت شود.

به عبارتی بهتر از آنجایی که ولنتاین یک جشن و یک سنت از فرهنگ غرب است، گرامی داشت روز ولنتاین ممکن است باعث ترویج ابراز علاقه نامشروع بین پسران و دختران نامحرم شود.

از طرفی دیگر انجام این کار می‌تواند باعث شکستن قبح از ارتباط نامشروع بین افراد محرم و نامحرم شود که در این صورت اسلام با آن مشکل داشته و عقیده دارد که خیر و برکت از آن خارج خواهد شد. با این حال افراد می توانند در این روز به همسر خود هدیه داده و بابت همراهی او در تمامی مراحل زندگی تشکر کنند.

فقط پسر کادو ولنتاین میگیره یا هم دختر هم پسر؟

مطالب مرتبط

هدف روز ولنتاین عشق ورزیدن به معشوق و ابراز علاقه به اوست. افراد با تهیه هدایای مختلف سعی دارند به روش های مختلف، عشق و علاقه خود را به شریک زندگی و کسی که عاشقانه دوستش دارند، نشان دهند. اگرچه برخی ها عقیده دارند در این روز فقط دخترها باید کادو بگیرند.

همچنین این رسم که تنها دختران در روز ولنتاین کادو دریافت کنند یا بلعکس، در برخی از کشورها اجرا می شود. با این حال بهترین اقدام این است که زوجین برای یکدیگر کادوی مورد علاقه را تهیه کنند. یعنی هم پسر برای دختر و هم دختر برای پسر با تهیه هدیه روز ولنتاین، از حضور و حمایت او تشکر کند.

داستان واقعی ولنتاین چیست؟ در سیب تیپ
هدیه دادن در روز ولنتاین مختص یک نفر نیست، هر دو طرف بهتر است در این روز به یکدیگر کادو بدهند

آداب و رسوم روز ولنتاین در کشورهای مختلف

14 فوریه روز ولنتاین در برخی از کشورها با کارت های قلبی شکل، حیوانات عروسکی و جعبه های شکلات به شکل قلب همراه است. اما روز ولنتاین برای مردم کشورهای دیگر چه معنایی دارد؟ برخی از فرهنگ ها آداب و رسوم خاصی برای روز ولنتاین دارند که در نوع خود جالب است. در اینجا نگاهی گذرا به سنت های روز ولنتاین در سراسر جهان می پردازیم.

1- دانمارک؛ گل های سفید و بازی حدس زدن

در دانمارک مردم به جای دسته گل های تازه، گل های سفید به نام گل برف را مبادله می کنند. همچنین مرسوم است که مردم برای فرد مورد علاقه خود نامه هایی با نام gaekkebrev که حاوی متن طنز یا جوک است را ارسال کنند. این نامه ها فاقد نام فرستنده است، اما فرستنده نشانه هایی از خود در نامه قرار می دهد.

بنابراین گیرنده باید حدس بزند که چه کسی آن را ارسال کرده. اگر گیرنده درست حدس بزنند، فرستنده یک تخم مرغ شکلاتی را در اواخر فصل بهار به او بدهکار خواهد بود.

2- کره جنوبی؛ اول آقایان سپس خانم ها!

در کره جنوبی اوضاع کمی جالب توجه است. در روز 14 فوریه تنها خانم ها هدایایی مانند شاخه گل و شکلات را برای مردان ارسال می کنند. پس از آن، دقیقا یک ماه بعد در 14 مارس، که به روز سفید شهرت دارد، نوبت مردان است که هدایای خود را برای خانم ها ارسال کنند.

بیشتر بخوانید: خرید باکس ولنتاین ارزان

3- آلمان؛ خوک های شکلاتی

اگر کسی برای روز ولنتاین به شما خوک شکلاتی بدهد، آن را توهین می‌دانید؟ اگر در آلمان زندگی کنید این کار توهین تلقی نمی شود. خوک نشان دهنده شانس و علاقه است. در آلمان رد و بدل کردن هدایایی با مضمون خوک با کسی که دوستش دارید به یک سنت تبدیل شده است.

4- نورفولک، انگلستان؛ جک ولنتاین می آید!

شهر نورفولک انگلیس به خاطر سنت‌های ویژه و پیچیده روز ولنتاین شهرت زیادی دارد. بسیاری از مردم در نورفولک روز ولنتاین را با هدایایی از “جک ولنتاین” جشن می گیرند، شخصیتی از نوع بابانوئل که هدایایی را در خانه اهالی این شهر می گذارد.

5- تایوان؛ مراقب تعداد گل ها باش

تایوان نیز 14 فوریه را به عنوان روز ولنتاین معرفی می کنند. با این حال، در تایوان، رنگ و تعداد گل هایی که به یکدیگر می دهند، اغلب حاوی یک پیام مخفی است. اگر کسی گل رز قرمز به شخصی دیگر هدیه دهد، به معنای “تو تنها معشوق من هستی” می باشد.

تعداد نود و نه گل رز به معنای “من برای همیشه دوستت خواهم داشت” است. افرادی که صد و هشت گل رز ارسال می کنند پیامی مبنی بر “با من ازدواج می کنی؟” دارند!

6- ولز؛ روز سن دوینون

در ولز، روز ولنتاین به منحصر به فردترین شکل جشن گرفته می شود. این کشور روز عشق خود را در 25 ژانویه جشن می گیرد که به آن “روز سن دوینون” می گویند. در این روز، عشاق قاشق های چوبی منحصر به فرد و دست ساز زیبایی را با یکدیگر مبادله می کنند. این سنت از قرن شانزدهم اجرا می شود.

7- برزیل؛ روز عاشقان

جشنواره “دیا دوس نامورادوس” که به “روز عاشقان” نیز معروف است، مختص روز ولنتاین در برزیل می باشد. در این جشن معمولاً شکلات‌، کارت‌ تبریک و گل‌ های رنگارنگ رد و بدل می‌شود و می‌توان شاهد جشنواره‌های موسیقی و اجرای رقص بود. هدیه دادن به زوج ها در طول جشنواره اختصاص داده نمی شود، شام ها و مراسمات خانوادگی در این روز رایج است.

8- ایتالیا؛ روز محبوب برای زوج ها

در اصل ایتالیایی ها روز ولنتاین را به عنوان جشنواره بهاری خود جشن می گرفتند. یکی از سنت های ایتالیایی روز ولنتاین این است که زوج های جوان و مجرد قبل از سحر از خواب بیدار شوند تا همسر آینده خود را ببینند. امروزه ایتالیایی ها با تبادل هدایا بین عاشقان و قرار های عاشقانه جشن می گیرند.

9- اسلوونی؛ محبت خود را نشان دهید

در اسلوونی، سنت ولنتاین یکی از حامیان بهار است. اعتقاد بر این است که در 14 فوریه، گیاهان شروع به بازسازی می کنند. زیرا این اولین روز کار در مزارع برای سال نو است. باور عمومی دیگری وجود دارد که پرندگان در این روز از یکدیگر خواستگاری می کنند. برای اینکه شاهد این مناسبت باشیم، باید با پای برهنه از میان مزارعی عبور کرد که اغلب هنوز یخ زده هستند.

10- اسپانیا؛ جشن سنت دیونیسوس

روز عشق در والنسیا اسپانیا به عنوان جشن سنت دیونیزوس شناخته می شود. این جشنواره در بیشتر نقاط اسپانیا با ساختن «ماکادورا»، یک مجسمه جشن گرفته می شود. این مجسمه ها توسط مردان ساخته می شود تا به همراهان زن خود هدیه دهند. همچنین می توان شاهد رژه های رنگارنگ در خیابان های اسپانیا بود.

جشن ولنتاین در کدام کشورها ممنوع است؟

داستان واقعی ولنتاین چیست؟ در سیب تیپ

همانطور که گفتیم در بسیاری از کشورها، مردم در روز ولنتاین با دادن شکلات، گل و کارت به معشوقه خود جشن می گیرند. با این حال، چند کشور وجود دارند که جشن گرفتن روز ولنتاین را ممنوع کرده اند، در ادامه معرفی این کشورها می پردازیم.

1- ازبکستان

ازبکستان به دلیل تاریخ و فرهنگ خود، اسلام را به عنوان دین غالب معرفی کرده است. این کشور سال ها با جشن های روز ولنتاین مدارا کرد تا اینکه در سال 2012 طبق یک فرمان داخلی که توسط اداره روشنگری و ترویج ارزش ها وزارت آموزش و پرورش صادر شد، برگزاری این جشن را ممنوع کرد.

مردم در ازبکستان به جای ولنتاین، تولد قهرمان کشورشان، بابر یک امپراتور مغول را جشن می گیرند. روز ولنتاین غیرقانونی نیست، اما به نفع بزرگداشت بابر به شدت از آن جلوگیری می شود.

2- مالزی

از سال 2005، مقامات اسلامی در مالزی فتوایی صادر کرده اند که طی آن جشن روز ولنتاین را ممنوع کرده است. این روز به عنوان دروازه ای به سوی فاجعه و زوال اخلاقی در بین جوانان شناخته می شود. کمپین ضد روز ولنتاین نیز هر ساله برگزار می شود. افرادی که بیرون می روند و جشن می گیرند ممکن است با خطر دستگیر شدن روبرو شوند.

3- هند

به دلیل انقلاب مستقل از امپراتوری بریتانیا در سال 1947، دولت هند حمایت از ارزش ها و فرهنگ غربی خودداری کرد. در سال 2015، چاندرا پراکاش کاوشیک، رهبر حزب به تایمز هند گفت: ما مخالف عشق نیستیم، اما اگر زوجی عاشق هستند، باید ازدواج کنند.

4- پاکستان

پاکستان به عنوان دومین کشور پرجمعیت مسلمان در جهان، دیدگاه متفاوتی در مورد روز ولنتاین دارد. با افزایش محبوبیت جشن ولنتاین در بین نسل جوان، چندین شورش در این کشور در اعتراض به این جشن رخ داده است.

یک شهروند پاکستانی از دادگاه عالی اسلام آباد درخواست کرد تا این روز را ممنوع کند. سرانجام، در 7 فوریه 2018، دادگاه عالی اسلام آباد جشن روز ولنتاین و پوشش رسانه ای را ممنوع کرد و ادعا کرد که این یک فرهنگی غربی است و با آموزه های اسلامی در تضاد است. همه در پاکستان با این تصمیم موافق نیستند، به ویژه دانشجویان دانشگاه و گل فروشان که در روز ولنتاین عملکرد خوبی داشتند.

داستان واقعی ولنتاین چیست؟ در سیب تیپ
روز ولنتاین در کشور پاکستان ممنوع اعلام شد.

5- روسیه

روسیه روز ولنتاین دارد اما به شیوه ای متفاوت! در 8 مارس، روس ها روز جهانی زن را به همان شیوه ای جشن می گیرند که فرهنگ های غربی روز ولنتاین را جشن می گیرند. هدیه دادن گل و شکلات به یکدیگر در این روز بسیار متداول است، همانطور که انتظار می رود شوهران تمام کارهای آشپزی و نظافت را انجام داده و به زنان اجازه می دهند یک روز کامل استراحت کنند.

روسیه به جای جشن گرفتن روز ولنتاین به خاطر یک قدیس، عشق به زنان خود را جشن می گیرد و به زنان در سراسر جهان ادای احترام می کند.

جمع بندی

در این مطلب به بررسی هر آنچه که باید درباره روز ولنتاین بدانید، پرداختیم. دانستن این موضوع به شما کمک می کند تا با دانش بیشتر، اقدام به خرید هدیه مناسب روز ولنتاین کنید. همانطور که مشاهده کردین کشورهای مختلف، آداب و رسوم متفاوتی برای روز ولنتاین دارند که هرکدام در نوع خود جالب توجه است. هدیه دادن اقدام بسیار خوبی در جهت استحکام پیوند و رابطه زوجین می شود. امیدواریم این مطلب که از وبسایت trip گرفته شد، مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

ولنتاین ۱۴۰۱ چه روزی است؟

14 فوریه مصادف با 25 بهمن روز ولنتاین 1401 است.

روز ولنتاین چیست؟

ولنتاین روزی است که زوج ها عشق خود را به یکدیگر ابراز می کنند. در واقع ولنتاین روز عاشق است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
نظر شما چیه؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 نظر
  1. آواتار حصین
    حصین می گوید

    جالب بود

  2. آواتار Jenisa♡
    Jenisa♡ می گوید

    داستان واقعی ولنتاین این است که باید دست در جیب مبارک کنی، تامام!

  3. آواتار narjs
    narjs می گوید

    چه داستان عجیبی داره

  4. آواتار نازی جوون
    نازی جوون می گوید

    درود بر ولنتاین

  5. آواتار ℳeysam
    ℳeysam می گوید

    نور به قبرت بباره ولنتاین

  6. آواتار ایلیاز
    ایلیاز می گوید

    کادو ولنتاین نهایت یک شاخه گل رز باید باشه
    نه خرس و شکلات و بقیه مسخره بازی ها